E-book jest dowodem kompleksowej i szerokiej wiedzy autora na konkretny temat. Jako narzędzie content marketingowe kreuje jego branżowy wizerunek, sprawiając, że urasta on do roli eksperta. Dobry e-book nie jest reklamą, nie służy prezentacji oferty i produktu. Planując jego treść, należy zrozumieć, w jakim celu ma on powstać – nie, żeby sprzedawać, a po to, aby wzbogacić wiedzę czytelnika o wartościowe i pożądane przez niego informacje. Jak to odnosi się do Twoich korzyści?
- Zwiększa się zainteresowanie marką
- Zwiększa się do niej zaufanie
- Zwiększa się szansa na nawiązanie satysfakcjonującej relacji z klientem
- Zwiększa się atrakcyjność strony internetowej dla Google
- Zwiększa się Twoja dominacja w wyszukiwarkach
E-booki mogą mieć formę poradników, opowiadać historię marki, nawiązywać do innowacji, które ją wyróżniają. Doskonale sprawdzają się ponadto aktualności i newsy z branży – dzieje się w niej coś nowego, napiszmy o tym! Wykorzystać można także wywiady z ekspertami, wyniki ciekawych badań, analizy i raporty.