by Aleksandra Migała Aleksandra Migała Brak komentarzy

Opisy produktów – czy ich potrzebujesz?

Konkurencja w branży e-commerce jest nieobliczalna – oryginalne reklamy, wysokie promocje, obniżki cenowe i atrakcyjne oferty z szeroką gamą produktów. Chwila nieuwagi i pozostajesz w tyle, tak okrutny już jest ten biznes. Są jednak takie jego obszary, które wciąż pozwalają zyskać bardzo dużą przewagę. Kiedy masz dobrze przygotowane unikalne opisy produktów, jesteś w czołówce stawki, Ty przewodzisz i to Ciebie gonią. Opis produktu jest jak paliwo, które napędza Twój biznes.

Opisy produktów tworzą ekspozycję Twojego e-sklepu

Aż 55% Polaków kupuje przez Internet, tak wynika z badania przeprowadzonego przez PwC. To oznacza, że ponad połowa polskich konsumentów stawia na wygodę, szybkość zakupu, niskie ceny i możliwość porównania ofert wielu sprzedawców. Sprzedajesz w sieci? Dobrze wybrałeś, ponieważ szacuje się, że z każdym kolejnym rokiem ilość e-klientów będzie coraz większa.

Ilość klientów rośnie, a wraz z nią ilość sklepów internetowych, czyli Twoja konkurencja jest coraz większa i silniejsza. Musisz wypracować sobie przewagę, aby nie znaleźć się w dalszej stawce. Opisy produktów to oczywisty element e-sklepu, który powinien znaleźć się na każdej stronie www, której celem jest sprzedaż. Zazwyczaj tak jest, problem polega jednak na tym, że nie spełniają one roli, która została im przypisana. Opisy produktów są Twoim głosem, są odpowiedzią na pytania klienta:

Co to za produkt?

Jak to działa?

Jak wygląda?

Jakie posiada funkcje?

Jakich korzyści dostarcza?

Zastępują sprzedawcę, który jest obecny w każdym sklepie stacjonarnym. On może podejść do klienta, przekonać go do zakupu, z kolei osoba zainteresowana produktem ma możliwość uzyskania o nim szczegółowych informacji.

Zatem opisy produktów prezentują je, informują o ich zaletach, działaniu i korzyściach, w końcu przekonują o słuszności zakupu. Są ponadto niezwykle cenną wartością dodatnią dla wyszukiwarki Google. Służą pozycjonowaniu Twojej strony, a konkretnie produktu, który sprzedajesz. Brak opisu to brak widoczności w sieci, a to jest przecież jeden z ważniejszych czynników, który przyczynia się do wzrostu konwersji na stronie internetowej.

Za błędy tracisz

Tak, tracisz i to szalenie dużo. Płacisz za nie niezwykle potężną walutą w e-commerce – stratami klientów, ich zaufania i sympatii. Największym błędem, jaki może popełnić e-sprzedawca, są kopiowane opisy produktów. Idąc po najmniejszej linii oporu, nie dostrzega się korzyści, jakie można czerpać z ciężkiej pracy i zaangażowania w to, co robimy. Prowadzenie sklepu internetowego to dla wielu tańsza alternatywa dla sklepu stacjonarnego. Oszczędzamy na wynajęciu lokalu, przestrzeni magazynowej i zatrudnieniu pracowników, nigdy jednak nie można oszczędzać na klientach. Niezależnie od tego, jaką formę przybiera Twój biznes, musisz w nich inwestować. Oczekują oni od Ciebie rzetelnych i wiarygodnych informacji, treści, które pozwolą im Tobie zaufać. Kopiowanie opisów produktów ze strony producenta jest (może to mocne słowa) kradzieżą czyjegoś mienia. Ktoś włożył mnóstwo wysiłku, aby stworzyć coś unikalnego, oryginalnego i przyczyniającego się do wzrostu sprzedaży. Kiedy Ty to wykorzystasz, pozbawiasz powstały już opis produktu tych cennych wartości. Tracisz na tym Ty – Twój potencjalny klient być może zna już słowa, którymi do niego mówisz, oczekuje czegoś więcej, kreatywność jest dzisiaj cenniejsza niż spryt.

Roboty Google są podobnego zdania. Unikalne opisy produktów zwiększają zainteresowanie użytkowników, a to z kolei zwiększa ruch na stronę, rośniesz w siłę, pniesz się w górę. W wyszukiwarkach na pierwszych pozycjach są właśnie takie strony, które internauci chcą odwiedzać. Ponadto Google nagradza tych najbardziej kreatywnych i pracowitych. Im mniejszy jest stopień podobieństwa treści na Twojej stronie, tym Twój e-sklep będzie wyżej w wynikach wyszukiwania. Niby wszystko jasne, ale wciąż duży odsetek e-sprzedawców nie chce uczyć się na błędach konkurencji… a szkoda.

Jakie więc powinny być dobre opisy produktów? Jakie cechy się im przypisuje? Krótki poradnik na blogu już wkrótce!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.