by Aleksandra Migała Aleksandra Migała Brak komentarzy

Opisy produktów muszą je sprzedawać i to jest ich podstawowa i najważniejsza rola. Czy potrafisz sobie wyobrazić sklep bez sprzedawcy? Z pewnością byłoby to ciekawe doświadczenie, jednak nie sprawdziłoby się w naszych realiach. Unikalny, informujący o najważniejszych cechach i zaletach, oryginalny, pisany językiem korzyści i językiem odbiorcy… ciężki orzech do zgryzienia, prawda?

Każdy sprzedawca ma świadomość cech, jakie powinny posiadać ich opisy produktów i brawo dla nich, ponieważ są na bardzo dobrej drodze do stworzenia unikalnej ekspozycji swojego e-sklepu. Czy jednak wszyscy stawiają kolejny krok i dążą do ich wykonania? Łatwo to sprawdzić. Internet to największa na świecie galeria, jedyna, w której każdy znajdzie coś dla siebie. Wystarczy zajrzeć do kilku sklepów internetowych i przekonać się, że ich opisy produktów niestety wciąż kuleją, oczywiście nie wszystkie. Są takie, którymi warto się zainspirować, mogą służyć za przykład doskonałej prezentacji oferty. Jak rozpoznać dobre opisy produktów? Jakie powinny być, aby sprzedawały?

Potknięcia językowe

„Wspaniały krem na zmarszczki z kwasem hialuronowym, który w kilka sekund zamieni Cię w bogini piękna. Skóra bez skazy, idealnie gładka nawet po 60! Bądź na topie, wyglądaj młodo w każdym wieku!”

Coś tutaj nie pasuje! To „coś” to styl, który nie został odpowiednio dopasowany do grupy docelowej. Jeżeli chcesz sprzedać produkt, musisz wiedzieć komu. Krem na zmarszczki dedykowane jest najczęściej dla kobiet po 40 roku życia, w tym przypadku docelowo powinna go kupić dojrzała pani po 60 roku życia. Opisy produktów powinny zawierać informacje, których potrzebują odbiorcy, aby się nimi zainteresować. Należy mówić do nich ich językiem, aby mieli pewność, że to z nimi rozmawiamy, że to dla nich przygotowaliśmy ofertę.

„Krem na zmarszczki z kwasem hialuronowym, składnikiem naturalnie występującym w ludzkiej skórze. Wraz z upływem wieku pojawia się jego deficyt, który należy uzupełnić, aby skóra pozostała elastyczna i gładka. Bądź świadoma jej potrzeb, bądź piękna w każdym wieku!”

Nie każde potknięcie to upadek, każdy błąd można naprawić, każdy produkt można opisać dobrze.

Co ja z tego będę miał?

Opisy produktów muszą być odpowiedzią na kluczowe pytanie klientów – dlaczego powinni oni kupić to, co im oferujesz. Im więcej argumentów zawierają, tym wzbudzają większe zaufanie. Produkt musi zaspokajać potrzeby klienta, być odpowiedzią na jego problem. Krem na zmarszczki musi niwelować oznaki starzenia się skóry, jednak nie dzieje się to bez powodu. Kieruj się podstawową zasadą:    cecha – korzyść. Uzupełnijmy nasz opis.

„Krem na zmarszczki z kwasem hialuronowym, składnikiem naturalnie występującym w ludzkiej skórze. Wraz z upływem wieku pojawia się jego deficyt, który należy uzupełnić, aby skóra pozostała elastyczna i gładka. Składnik ten odpowiedzialny jest za właściwe nawilżenie, wiąże aż 250 cząsteczek wody. Wysuszona i zwiotczała skóra potrzebuje jego dodatkowej porcji w celu pobudzenia naturalnych procesów regeneracyjnych. W kremie obecna jest ponadto witamina A wspomagająca biosyntezę kolagenu, białka ujędrniającego skórę. Arginina jako nośnik substancji odmładzających przekazuje komórkom informację o konieczności produkcji kolagenu i kwasu hialuronowego. Bądź świadoma potrzeb swojej skóry, bądź piękna w każdym wieku!”

Klient musi wiedzieć, co zyskuje, wybierając Twój produkt i dlaczego rozwiązuje on jego problem. Musi mieć pewność, że będzie on dobrym wyborem.

Opisy produktów bez owijania w bawełnę

Wspaniała/y może być bluzka, górski krajobraz, wazon, samochód, ale też dziecko i kobieta, tym przymiotnikiem możemy opisać wszystko, każdy produkt, sytuację i człowieka. Epitety urozmaicają opis, ale tylko wtedy, kiedy są stosowane w konkretnym celu. Opisywany przez nas krem na zmarszczki może być wygładzający, nawilżający i ujędrniający, ponieważ w taki sposób oddziałuje na skórę. Opisy produktów muszą koncentrować się na tym, co istotne, wskazywać na konkrety, informacje, które z punktu widzenia odbiorcy są ważne. Bądź precyzyjny, nie pozwól, aby największe zalety Twojego produktu zniknęły wśród bezsensownie użytych słów.

Natrętne call to action

Jeżeli jesteś pewny skuteczności i zalet swojego produktu, to duża szansa, że przekonasz do niego swojego klienta bez konieczności stosowania nachalnych komunikatów. „Musisz to mieć”, „Nie możesz przegapić takiej okazji”, „Wybierz nasz produkt”… Twój klient nic nie musi i nie możesz od niego tego wymagać. Przekonać go możesz tylko zaletami produktu, korzyściami, jaki płyną z jego stosowania, działaniem, unikalnym składem itd. Nikt z nas nie czuje się najlepiej, kiedy się go do czegoś namawia, Twój klient również. Powinien on sam na podstawie opisu produktu utwierdzić się w przekonaniu, że warto Ci zaufać. Nie oznacza to jednak, że musisz całkowicie rezygnować z call to action. „(…) Bądź świadoma potrzeb swojej skóry, bądź piękna w każdym wieku!” też jest wezwaniem do działania, jednak znacznie bardziej oddziałuje na emocje. Jest subtelne i odwołuje się do cech produktu.

Nikogo nie trzeba przekonywać, że opisy produktów muszą być unikalne. To warunek, który pozwoli Ci wyróżnić się na tle konkurencji. Pomimo, że sprzedajesz ten sam lub podobny produkt, to robisz to w inny sposób, swój, indywidualny, taki, który odzwierciedla charakter Twojej marki. Zawsze możesz przekazać informacje inaczej, ciekawiej, konkretniej i tym samym skuteczniej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.